Kayseri Diş Eti Hastalıkları ve Tedavi Yöntemleri | Gürses Dental

Periodontoloji Nedir?

Periodontoloji, dişeti, alveolar kemik, sement ve periodontal ligament gibi dişi çevreleyen ve destekleyen dokuları inceleyen ve bu dokuların hastalıklarını teşhis eden ve tedavi eden diş hekimliği dalıdır.

Periodontal Hastalık (Dişeti Hastalığı) Nedir?

Periodontal hastalık, diş çevresindeki kemikte erime ve diş eti çekilmeleri gibi semptomlara yol açabilen dişeti enfeksiyonlarına neden olan bir durumdur. Bu hastalık sıklıkla ağrısız ilerler ve ağız kokusu, dişeti kanaması ve diş sızlamaları gibi belirtilerle kendini gösterebilir.

Sadece Diş Fırçalamak Yeterli Midir?

Tedavi sonrası hastalara, hastalığın tekrarlamasını önlemeye yardımcı olan ara yüz fırçası veya diş ipi gibi ek araçların kullanımını öneririz. Bu, dişetlerinin sağlığını sürdürmek için önemlidir.

Antibiyotik Kullanmalı Mıyım?

Antibiyotikler, diş enfeksiyonlarının tedavisinde genellikle yardımcı bir rol oynar. Ancak, önce enfeksiyonun temizlenmesi ve ardından hekiminizin önerdiği antibiyotikleri kullanmanız gerekebilir.

Tedavi Yöntemleri:

1. Flep Operasyonu:

Bu işlem, diş çevresindeki kemik yıkımını durdurmayı amaçlayan iltihaplı dokuların temizlenmesini içerir. İleri dişeti hastalığı durumlarında uygulanır.

2. Derin Dişeti Kürtajı:

Bu işlemde, dikişsiz ve cerrahisiz olarak diş eti iltihabının uzaklaştırılması hedeflenir.

3. Serbest Dişeti Grefti:

Diş eti çekilmeleri nedeniyle oluşan açık diş köklerini kapatmayı ve kemik kaybını engellemeyi amaçlayan bir yöntemdir.

Tedavi Sonrası Ağrı Olur Mu?

Hastaların ağrı eşiği farklılık gösterebilir, ancak genellikle işlem sonrası ağrılar hafif olur ve ağrı kesici ilaçlarla hafifletilebilir.