Kayseri de Kanal Tedavisi ve Endodonti Hizmetleri | Gürses Dental

Endodonti (Kanal Tedavisi)

Endodonti, kanal tedavisi olarak da bilinir. Pulpanın, kendini tamir edemeyecek şekilde hasar gördüğü durumlarda uygulanan bir tedavi şeklidir. Pulpa dişin en iç kısmında bulunan damar sinir paketinden oluşan yumuşak bir tabakadır. Genellikle kırık dişlerde veya derin çürüklerdeki bakteriler pulpanın iltihaplanmasına yol açar. İltihaplı veya hasar görmüş pulpa çıkarılmazsa diş ve çevresindeki dokularda enfeksiyona neden olur ve diş kaybedilir.

Kanal Tedavisi Niçin Gereklidir?

Dişlerimiz canlı bir organdır. Dişi koruyan gördüğümüz mine tabakasının iç kısmında “pulpa” denilen bir damar – sinir ağı bulunur. Dişin bu canlı dokusu çürük, travma, dişeti hastalıkları gibi sebeplerle geri dönüşümsüz olarak zarar görebilir. Bu durumda dişte şiddetli ağrı ve iltihabi reaksiyonlar görülür.

Oluşan bu ağrıyı dindirmek ve dişin yeniden sağlıklı şekilde fonksiyon görmesini sağlamak için yapılacak tedavi kök kanal tedavisidir. Diş çekimi de bir tedavi seçeneğidir, fakat nasıl ki bir organımız yaralandığında önce tedavisini düşünüyorsak dişlerimizde de aynı şekilde doktorumuz öneriyorsa, tedavisini düşünmeliyiz. Çünkü tıpkı çürük gibi diş kaybı da bir hastalıktır. Giderilmezse bütün bir ağzın dengesi kaybolur. Yapılacak başarılı bir kanal tedavisi oluşacak bir diş kaybının giderilmesinde maddi ve manevi açıdan daha kolay, kısa ve doğru bir yoldur.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

İlk aşama tedavinin ağrısız olması için dişe yapılan anestezi ile başlar.

Daha sonra çürük temizlenir ve iltihaplı pulpa çıkarılır. Kök kanalındaki tüm sinir ve doku artıkları temizlenir.

Kök ucuna kadar kanallar genişletilir ve uygun solüsyonlarla kanal irrigasyonu yapılır.

Eğer birden fazla seans sürecek bir kanal tedavisi ise kanallara uygun ilaçlar konularak iyileşme hızlandırılır ve seanslar arası dişe geçici dolgu konulur.

Iyileşmeden emin olunduğunda kanallar özel bir dolgu maddesiyle kök ucuna kadar doldurulur.

Kanal Tedavisi Ağrıya Acıya Neden Olur mu?

Kanal tedavisi yapılacak dişe lokal anestezi uygulandığından dolayı herhangi bir ağrı hissedilmez.

Kanal Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Bu dişin durumuna göre değişir. Bazı durumlarda tek seansta sağlıklı bir dolgu yapılabileceği gibi bazı durumlarda da birden fazla seans (dokulardaki iyileşmeden emin olana kadar) devam edebilir.

Kanal Tedavisi Yapılan Dişin Ömrü Ne Kadardır?

Dişin tekrar çürümesini ve enfekte olmasını önleyici tedbirler alındıktan sonra kanal tedavili bir diş ömür boyu kullanılabilir. Bu süreçte düzenli diş hekimi kontrolü şarttır.